Nejvýkonnějším typem dieselové závěsné lokomotivy je lokomotiva DLZ210F-CR, která je používána především pro zajištění transportu těžkých břemen, s úspěchem je využívána pro zajištění překlizu zařízení stěnového důlního porubu v uhelných dolech. Lokomotiva Je určena pro zajištění přepravy osob i materiálu na delší vzdálenosti a to jak v horizontální rovině, tak i v úklonech do ± 35°.
DRIVE-MAN - Modulární systém umožňuje obousměrný přenos dat mezi strojem v dole a řídicí místností na povrchu. Zajišťuje přenos základních provozních údajů stroje: rychlost jízdy, teploty a tlaku v hydraulickém systému, trakčních údajích a parametry o motoru. Každé komunikační zařízení je plně certifikováno pro použití v prostředí se zvýšeným rizikem výbuchu metanu. Po zadání cíle jízdy stroje z řídicí místnosti na povrchu, systém autonomně sleduje a vyhodnocuje pohyb stroje (bez obsluhy stroje v kabině), dokud nedojede na určené místo.
Díky svým technickým parametrům a konstrukčním vlastnostem nabízí několik klíčových výhod:
- Autonomní systém DRIVE-MAN - Autonomní provoz transportních vozů v dolech.
- Bezpečný provoz v nebezpečném prostředí - ATEX certifikace.
- Vyměnitelné přídavné zařízení - vlaková souprava kabin pro přepravu osob, transportní zařízení hydraulické, závěsný hydraulický naviják, kontejnery na materiál .
- Vysoce účinný pohonný systém - Motor John Deere upravený pro důlní prostředí, aby zabránil explozím a zajistil efektivní provoz a bezpečnost.
- Pokročilý kontrolní a bezpečnostní systém - při překročení určených hodnot, systém automaticky vypne motor a zastaví nebo zabrzdí lokomotivu.
- Flexibilita a výkon - možnost přidat až dvanáct dalších hnacích jednotek v závislosti na požadované tažné síle.
- Automatický brzdový systém - při překročení maximální rychlosti se bezpečnostní systém automaticky aktivuje a lokomotivu bezpečně zabrzdí.
Naše důlní závěsná lokomotiva DLZ210F-CR splňuje přísné požadavky ATEX certifikace, což zajišťuje maximální bezpečnost v prostředí s nebezpečím výbuchu metanu a uhelného prachu.